Izvēles jautājums

Tu esi tā vērts! Protams, ka esi pelnījis! Vai nē?

Strādājot ar cilvēkiem, kuri uzsāk savu biznesu, pamanīju, ka daļai pastāv tendence pirmām kārtām caur savu biznesa ideju risināt kādas sociālās problēmas. Labdarības projekti bieži parādās iesācēju pirmo uzdevumu sarakstā. Pastāv dziļa pārliecība, ka sākot ar labdarību vai veicot sociālus projektus, jaunais bizness nodrošinās sev gan klientus, gan peļņu.

Labdarība, sociālie projekti un bizness – tās ir trīs atsevišķas nodarbes kategorijas, trīs atsevišķas enerģijas plūsmas, trīs atsevišķi fokusi. Būvēt biznesu caur labdarību līdzinās tam, ka mēs mēģinātu lasīt grāmatu ar ausi. Teoretiski, ja auss āda ir jūtīga, mēs varētu to uztrenēt lasīt Braila rakstā. Apmēram tik lielas iespējas ir arī attīstīt biznesu caur labdarību.

Kāpēc ir izveidojusies šī pārliecība? Iespējams, tas ir saistīts ar vēsturiski izveidotām komunikācijas metodēm par to, ka ir jābūt labam, lai dabūtu konfekti. Labais atmaksājas. Protams, ka atmaksājās, tikai tam nav sakara ar biznesa struktūru, stratēģiju, resursiem, peļņu, nodokļu izmaksām un t.l..

Ja vēlies būvēt biznesu, tad atmaksas gaidīšanas par to, ka esi labs, vietā, ir jāiemācās izdarīt izvēli un pieņemt lēmumus, kuri veicina biznesa attīstību. Balvas par labu uzvedību gaidīšana aizņem tik pat daudz laika un enerģijas, cik izvēles veikšana, lēmuma pieņemšana un darbības veikšana līdz rezultātam, kuru vai nu saglabājam, vai mainām.

Tavs biznesa rezultāts ir tava lēmuma rezultāts. Protams, ka ir forši, kad bizness piedalās sociālajos projektos un labdarībā. Ievērojot noteikumu, ka pirms pabaro citus, pabaro sevi, lai citiem nebūtu tas jādara tavā vietā.